Islandhoppen & Cityhoppen - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Maaike Hiemstra - WaarBenJij.nu Islandhoppen & Cityhoppen - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Maaike Hiemstra - WaarBenJij.nu

Islandhoppen & Cityhoppen

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

07 April 2010 | Hong Kong, Hong Kong

Hello everybody!

Jaaa, ik ben in Hong Kong!! Wat een geweldige stad is dit! De drukte, de hoogbouw, de tv schermen overal op straat en vooral de skyline... Hong Kong, I'm lovin' it!!!

Van het ene bounty island naar het andere bounty island hoppen, is wat ik de afgelopen weken op de Filipijnen heb gedaan. Veel zon, blauwe zee, witte stranden, schaduw zoeken onder de palmbomen, bbq-en op het strand, cocktails drinken en zelfs dolfijnen gespot! Owhh wat was dat gaaf! Voor strandliefhebbers als ik was dit the paradise on earth...

Toch kon ik de eerste weken niet echt m'n draai vinden omdat m'n gedachten veels te veel in Cambodja waren. Loslaten is the key word, en laat ik dat nu net eens heel moeilijk vinden. Maar goed, life goes on...

Het kostte veel tijd om relatief kleine afstanden af te leggen. Een gemiddelde reisdag betekende: 's ochtends vroeg (vaak al om 5.30 uur) van de ene tricycle in de andere, met zoveel mensen in een klein, houten vissersbootje dat ik vreesde dat we zouden zinken, overstappen op een grotere boot, vier uren varen (en zitten op een houten wankel bankje), tricycle naar the bus terminal, bus naar overnachtingsbestemming waar k dan nog net voor donker aankwam, en de volgende ochtend verder reizen naar the final destination: bounty island.
Het was heerlijk maar ook bijzonder dat ik tijdens al deze reizen nooit andere Westerse toeristen ben tegengekomen. Maar... des te meer aandacht trok ik, en daar was k niet altijd even blij mee :-S

In Manila ben ik bij een kindertehuis voor straatkinderen geweest. Was echt heeel erg leuk! Een schattig jochie die mn fotograaf speelde was net de dag ervoor binnengekomen en je wilt niet weten wat voor ellende die kids hebben moeten doorstaan. Het beeld dat ik 's ochtends vroeg in Manila op straat liep en dat er een jongetje lag die net de slaap uit zijn ogen wreef, blijft me bij. Of het meisje wat ik op een avond een stuk karton in een portiek zag uitspreiden, waar ze haar slaapplaats voor die nacht had gevonden.
Ik kocht altijd extra brood, omdat er altijd wel iets viel uit te delen. Net als dat ik in Cambodja altijd de helft van m'n pizza (waar ik wekenlang naar uit had gekeken) weggaf aan bedelende kids.

Ik ben ook nog bij een school geweest voor kinderen die op de vuilnisbelt leven, maar die hadden net vakantie gekregen (zo leuk dat dat van te voren ook even aan me verteld is :-S) Ook een 'bezoekje' aan de vuilnisbelt was niet mogelijk, omdat die sinds kort gesloten is voor publiek. Dit jaar kon ik er in Cambodja ook al niet meer opkomen dus des te blijer ben ik, dat ik vorig jaar wel met je mee ben gegaan, Chris ;-)

Verder heb ik Manila nog 1,5 dag op de Chinese Ambassade doorgebracht om een visum aan te vragen. Er waren letterlijk 204 wachtenden voor me. Het heeft veel tijd en energie (ze deden verschrikkelijk moeilijk) gekost, maar m'n visum voor China is binnen!! Morgen neem ik de trein naar China...! Waar k na manila, Macau en Hong Kong nog heel even doorga met cityhoppen; Shanghai en Beijing staan namelijk nog op de planning. Heb zulke goede verhalen over China gehoord, ben heel benieuwd. Maar stiekem is het ook elke keer weer 'spannend' om naar een nieuw land te gaan. En helmaal China, waar ze geen Engels schijnen te spreken.

Afgelopen weekend was ik trouwens in Macau! En owhhh wat was het koud (net als hier in Hong Kong)! 16 graden, grijs en grauw: ik loop met drie truien over elkaar heen op straat. Voor jullie mischien een temperatuur om jaloers op te worden, maar ik ben al een half jaar 20 graden hoger gewend... Maar hierdoor had ik wel een goede reden om laarzen en warme kleren te shoppen ;-)

Na mijn maand China, ga ik op kraamvisite in Jakarta bij m'n lieve vriendinnetje Widi :-D Daarna nog even lekker bijkleuren op een Indonesisch strand en dan... jawel dit is een primeur, ik durf het bijna niet te vertellen want ik moet zelf nog heel erg aan het idee wennen, maar surprise, surprise: op 27 mei kom ik terug naar Nl...

Liefs en dikke kus vanuit Hong Kong!!

  • 07 April 2010 - 10:23

    Yvette :

    Waaaat!!

    Wouw, ik kijk nu al uit naar je terugkomst!!
    Geniet nog ff van je cityhoppen!!

    Lots of love!!

  • 07 April 2010 - 10:40

    Linda:

    he Maaike!

    Oh wat heb je weer een mooie verhalen! Welk land in Azië heb je eigenlijk nog niet gezien? ;)

    Wat super ook dat je nog een maand hebt om China te bekijken, gaaf hoor! Lekker van genieten! Ik zie je verhalen wel weer voorbij komen!

    groetjes Linda

  • 07 April 2010 - 10:46

    Marrit:

    Geniet er nog even van! Ben jarloers hoor! vooral op dat bijkleuren... Tot gauw!!
    Kus

  • 07 April 2010 - 13:03

    Tamara:

    Hey Meiss,

    Wat een super verassing!!! Ik kijk erg uit naar je thuisk omst en je verhalen!! Tot gauw!!

    Kuss

  • 07 April 2010 - 14:40

    Jarno:

    Hallo Maaike,

    Klinkt alsof je weer ontzettend veel beleefd hebt. Als je nog een biertje wil drinken op een Indonesisch strand dan mail je me maar :-D

  • 07 April 2010 - 18:58

    Kim:

    Meissss... Je komt naar huis, ben je gek :)?! Wat een heerlijk verhaal weer. En wat een mooie foto's. Je ziet er echt happy uit, leuk om te zien! Maarrrr... 'Balen' dat de vuilnisbelt in PP is gesloten voor toeristen. Wilde hem graag gaan bezoeken in december. Helaas... Hadden we toch maar naar jullie geluisterd :).

    Good luck in China, succes met handen & voeten :).

    Veel liefs, Ralf & Kim

    P.S. Heb het 'ei' met pasen nog niet uitgebroed. Ik wacht tot je terug bent, hihi.

  • 07 April 2010 - 19:34

    Grytsje:

    Ziet er heeeeeeerlijk uit!!!

    En Hong Kong wauw! Geniet er nog maar lekker van en ik hoop voor je dat het hier in mei al lekker warm is. Het was hier vandaag zo'n 16 graden en ik vond dat al heerlijk na al die sneeuw die wij hier hebben gehad.

    Nog veel plezier en succes met de Chinezen ;)

  • 08 April 2010 - 17:49

    Jannie:

    haaai maaike!! ik blijf lezen hoor, en jeetje wat een verhaal zeg! je hebt weer heel wat meegemaakt en supermooie plekjes gezien .... en nu china, natuurlijk heel erg spannend maar vast ook heel erg mooi! ben heel erg benieuwd. ook leuk dat je steeds zoveel fotos plaatst! heb fokke ook maar even verteld dat je nu naar china gaat, hij lachte je uit haha!

    nou heel veel plezier he?! tot horens

  • 09 April 2010 - 11:21

    Marrit:

    wat is het daar mooi !!!

  • 11 April 2010 - 15:01

    Wibbe:

    Oh... wat mooi, die eilanden en dan nu weer de grote stad Hong Kong, gewoon weg geweldig om je foto´s te bekijken!!!
    Het zal ook wel raar zijn om nu toch een besluit te hebben nemen over de datum dat je terug gaat naar Nederland. Wat zal dat anders zijn. Ik wens je vanaf hier nog heel veel plezier toe, geniet er van!

    Liefs en dikke kus Yvonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

********************************************* Hallo allemaal!! Via deze weg probeer ik jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van mijn buitenlandavonturen... Veel liefs, Maaike *********************************************

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 73740

Voorgaande reizen:

23 Juni 2008 - 23 December 2008

Afstuderen, reizen & vrijwilligerswerk

22 Juni 2007 - 07 Augustus 2007

Asia, here I come again!

28 Augustus 2006 - 28 Januari 2007

Studie buitenland

11 Oktober 2009 - 30 November -0001

Once more... Ontwikkelingsproject opzetten

Landen bezocht: