En ik ga nog niet naar huis... - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Maaike Hiemstra - WaarBenJij.nu En ik ga nog niet naar huis... - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Maaike Hiemstra - WaarBenJij.nu

En ik ga nog niet naar huis...

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

23 Mei 2010 | Indonesië, Batavia

En ik ga nog niet naar huis, nog langer niet, nog langer niet...
Hoewel ik er dit keer, in tegenstelling tot de vorige keer, helemaal klaar voor was om naar huis te gaan, laat dat door alle Bangkok-troubles noodgedwongen nog even op zich wachten. Mijn vlucht van komende donderdag is inmiddels omgeboekt naar 9 juni(!) Bangkok heeft op dit moment door de protesten een volledig negatief reisadvies; alle reizen naar bangkok worden afgeraden. Het is er momenteel alles behalve veilig: er zijn al veel mensen omgekomen, gebouwen worden in brand gestoken, de ambassades, scholen, winkels en meeste hotels zijn gesloten. Dus nu maar hopen dat de situatie 9 juni ietsiepietsie beter is, zodat ik alsnog snel mn bagage kan halen (had zoveel bagage uit Cambodja, dat ik een deel heb achtergelaten in Bangkok) en terug naar huis kan...

De afgelopen weken waren heerlijk relaxed. Ik heb echt een super-de-super tijd gehad op Tioman Island (Maleisie)! Dat was pas echt vakantie, dat kun je van reizen niet zeggen. Met z’n 7-en (Fransman, Duitser, Frans couple, Iraans couple en ik) hadden we ons eigen strand en leek het alsof we elkaar al jaren kenden. Elke avond was het party time met kampvuur, gitaar, bier en veels te veel gezelligheid... Elke nacht gingen we net voor zonsopkomst slapen en al gauw werd het te heet om te slapen dus dan maar lekker met z’n allen relaxen op het strand en verkoeling zoeken in de zee. En ’s avonds was het weer tijd voor een nieuwe beach party...
Als ik China anders had ervaren, had ik mijn ticket destijds niet omgeboekt en had ik die week geen strandvakantie gehad, maar in China gezeten. En zo zie je maar weer dat alles loopt zoals het lopen moet. Allemaal zijn we per toeval op Tioman Island terecht gekomen en allemaal hadden we die waanzinninge tijd voor geen goud willen missen.

Trouwens ter rectificatie op mijn vorige update: China wasn’t that bad. Mischien heb ik dat doen laten denken, maar met een paar binnenlandse vluchten ipv. lange treinreizen, zou het zeker een andere ervaring geweest zijn. Maarja ik ben nu eenmaal een arme backpacker, haha

Vanaf ons mooie eiland ben ik samen met Taou terug naar Kuala Lumpur gereisd, om vanuit daar door te vliegen naar Widi in Jakarta. Op de airport stond een heel welkomstcomittee op me te wachten. Het was super om elkaar en natuurlijk haar baby, Khaira, te zien. Het is ook fijn om na zo’n lange tijd weer in een huis te wonen met een lieve family om me heen. (Ik kom hier trouwens kilo’s aan want ik eet zoals alle Indo-ers dat doen drie keer per dag nasi goreng, mie goreng, gebakken banaan, etc.)
Dit zou de perfecte afsluiter van de onvergetelijke afgelopen maanden zijn, maar door de Bangkok-troubles loopt het allemaal anders. Ik heb me al vaak afgevraagd of dit alles ook een reden heeft. Ik moet namelijk bekennen dat ik een paar weken geleden nog serieus overwoog om mijn ticket om te boeken om zo opnieuw nog een tijdje in Cambodja te kunnen zijn. Ik heb mijn dilemma met alle travelers die ik maar tegen kwam besproken (jaja, ik ben erg), en ben tot de conclusie gekomen dat ik er niet beter aan zou doen. De mooie tijd die ik daar heb gehad kan namelijk niet worden overtroffen. Het zou alles juist alleen nog maar moeilijker maken. Komende twee weken ga ik, in tegenstelling tot wat sommigen van jullie verwachten;-) dan ook niet naar Cambodja, maar ga ik shoppen in Singapore en een nieuw bounty island in Maleisie opzoeken. Op zich is dat natuurlijk geen straf, maar toch was ik heel graag vkomende week al naar huis gegaan. Maar het loopt zoals het lopen moet want in Nederland blijkt het nog steeds koud te zijn, dus ik ga nog even extra genieten van de warmte en het zonnetje en vooral van het mooie Zuid-Oost Azie!!!

Tot heel gauw!!

With love from Jakarta!


  • 22 Mei 2010 - 20:15

    Kim Janssen:

    Hi 'arme backpacker',

    Wat een wijs besluit, om niet terug te gaan naar Cambodja! Ik zou het je niet nadoen ;).

    Wat gaaf zeg, je verhalen over Tioman. Dat heb je ook echt verdient, na het harde werken in Takeo / China. En leuk zeg, die kleine in Jakarta. Lijkt me heel speciaal... Ook voor je familie daar!

    Nou meis, geniet nog van je laatste daagjes, en dan veel succes (take care!) in BKK. Vandaag is de NL'se ambassade volgens mij weer open gegaan, dus komt goed!

    Zie / spreek je SNEL!

    Lfs, Kim

  • 23 Mei 2010 - 04:55

    Marte:

    Ik ben 7 juni thuis, zie je snelll!!! yieehaah!

  • 23 Mei 2010 - 07:26

    Tamara:

    Hey meiss,

    Wat goed dat je niet over Bangkok vliegt want de beelden op tv en de werkelijke schoonheid die wij van Bangkok kennen komt niet meer met elkaar overeen en je doet er denk ik goed aan nu niet de realiteiten te zien! Maar ik wacht met spanning op je (veilige) thuiskomst! En ik blijf hopen dat je 16 juni weer in Nederland bent (you know!)

    Xx en tot gauw!

  • 23 Mei 2010 - 11:14

    Grytsje:

    Hey Maaike,

    Wat een mooi eiland!!! Het staat nog steeds in onze planning om volgend jaar 4 weken te gaan reizen.. door zo'n verhaal over zo'n mooi eiland gaat het wel kriebelen.. Ik heb het op mijn lijstje gezet :D

    Ik hoop dat je nog een fijne tijd tegemoet gaat en Bangkok nog even kunt vermijden.

    Groetjes, vanuit vandaag ook een erg zonnig Appelscha :)

  • 23 Mei 2010 - 19:57

    Remco/fenna/froukje:

    Hallo Maaike,

    Wat altijd weer bijzondere verhalen van je. Prachtig ook, hoe je de laatste weken op zo'n mooi eiland door hebt gebracht. Wij vinden het knap hoe makkelijk je dan contacten maakt met allerlei mensen.
    Wij hopen dat de rust in Bangkok snel terugkeert, zodat je toch veilig thuis kan komen, maar voor nu geniet er nog van. Groet Fenna/Remco/Froukje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

********************************************* Hallo allemaal!! Via deze weg probeer ik jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van mijn buitenlandavonturen... Veel liefs, Maaike *********************************************

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 73743

Voorgaande reizen:

23 Juni 2008 - 23 December 2008

Afstuderen, reizen & vrijwilligerswerk

22 Juni 2007 - 07 Augustus 2007

Asia, here I come again!

28 Augustus 2006 - 28 Januari 2007

Studie buitenland

11 Oktober 2009 - 30 November -0001

Once more... Ontwikkelingsproject opzetten

Landen bezocht: