Afscheid: Sampai Jumpa Padang, Sampai Jumpa Tonel! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Maaike Hiemstra - WaarBenJij.nu Afscheid: Sampai Jumpa Padang, Sampai Jumpa Tonel! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Maaike Hiemstra - WaarBenJij.nu

Afscheid: Sampai Jumpa Padang, Sampai Jumpa Tonel!

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

06 Januari 2007 | Vietnam, Hanoi

Allereerst wil ik jullie allemaal heel erg bedanken voor alle lieve kerst en nieuwjaarswensen. Echt ontzettend leuk! Hoe was jullie kerst en oud en nieuw? Allemaal lekker gegourmet? Haha...
Ik heb de eerste kerstdag op het strand gevierd! Onder het genot van wat Christmas-songs, die ik op m'n mp3-speler had staan, heb ik heerlijk met Tonel in een hutje op het strand onder de palmbomen gezeten... Een andere kerst dan andere jaren, maar absoluut niet minder leuk! Vervolgens hebben we de rest van de week, inclusief tweede kerstdag, onze final exams gemaakt. En ik moet eerlijk zeggen dat ik die in Indonesian-style voorbereidt heb, wat betekent dat ik er dus echt totaal, maar dan ook totaal niets voor heb gedaan. Ik vond het namelijk veel belangrijker om mijn laatste weekje in Indonesie door te brengen met de mensen die me dierbaar zijn, voor zolang dat nog kon. En dat was maar goed ook, want de tentamens waren echt een makkie! Zo zijn we, als vanzelfsprekend, weer regelmatig met de hele vriendengroep uit eten geweest en hebben we gepoold. Ook hebben we nog een afscheidsdinertje voor Hariefje en Riri georganiseerd, die vanaf het begin af aan altijd voor ons klaar hebben gestaan.

Vrijdag gelijk na afloop van de tentamens naar een eilandje gevaren, waar we overnacht hebben. Echt weer een ontzettend leuke tijd gehad! Het eiland zag er echt uit alsof het een foto in een reisbrochure was, echt zo mooi!! 'S avonds heerlijk gedineerd op een matje op het strand... Echt super! De volgende dag zijn we teruggevaren naar Padang-city waar we de rest van de middag lekker op terras hebben gezeten. 'S avonds zijn we nog een keertje (voor de aller laatste keer) samen met Hariefje uit eten geweest en hebben we nog even gepoold.

Op oudejaarsdag ben ik samen met Tonel op familievisite geweest. Moslims vieren oudejaarsdag namelijk door eerst in de ochtend naar de moskee te gaan, vervolgens te kijken hoe er een koe geslacht wordt en daarna met z'n allen lunchen. Nee, niet schrikken, ik heb alleen aan het laatste onderdeel mee gedaan... Ik betrap mezelf er trouwens steeds vaker op dat ik meer en meer Indo-gewoontes overneem. Zo vond ik het vier maanden geleden onbegrijpelijk dat je rijst met vlees en groente als ontbijt kan eten. Maar tegenwoordig neem ik ook al loempia's als ontbijt, of ga ik ook maar aan de rijst...

Voor oudejaarsavond hebben we met de hele vriendengroep een hotelkamer geboekt. 'S middags zijn Lily, Ilse, ik, Tonel en Mcol alvast naar het hotel toegegaan. Waar we genoten hebben van de luxe als een goed bed, televisie en een hete douche. 'S avonds zijn we met z'n allen uit eten geweest en vervolgens naar de Matchroom gegaan waar we het nieuwe jaar zijn ingegaan. Na weer een paar potjes gepoold te hebben, zijn we terug gegaan naar onze kamer waar we heel gezellig hebben zitten kaarten. Met z'n achten hebben we die nacht gezellig op de hotelkamer geslapen, voor zover slapen mogelijk was...

Op nieuwjaarsdag heb ik m'n koffers ingepakt. Echt zo stom, maar hier keek ik vier maanden geleden naar uit, maar nu was het echt zo verschrikkelijk! Ten eerste natuurlijk, omdat ik nog niet weg wou en ten tweede omdat ik niet wist waar ik al m'n spullen moest laten...

De volgende ochtend heb ik m'n laatste spulletjes ingepakt en al het afval naar de vuilnisbelt gebracht. Vervolgens ben ik naar Padang-city gegaan, waar k m'n laatste dag samen met Tonel heb doorgebracht. 'S avonds zijn we met de complete vriendengroep uit eten geweest, en hebben we gekaraoked. Ook al had ik er een heel dubbel gevoel bij, want dit was dan echt de laatste avond, het was heel gezellig!

De volgende ochtend, afgelopen woensdag, was grote moment dan echt aangebroken: ons vertrek!! Helaas verliep het afscheid nemen totaal anders dan gepland. Een paar weken geleden hadden we namelijk te horen gekregen dat onze vlucht niet meer bestond, dus hadden we ons ticket omgeboekt. Maar bij het inchecken werd er heel moeilijk gedaan en hadden we volgens de vliegmaatschappij geen geldig ticket! We hebben een hele tijd lopen praten, maar de tijd begon op een gegeven moment wel erg te dringen. Uiteindelijk hebben we het probleem maar opgelost door bij te betalen, waardoor we onze vlucht echt nog net op het nippertje hebben gehaald. Maar natuurlijk niet voordat we afscheid hadden genomen van onze geweldige vrienden. Al was hier echt veel te weinig tijd voor: terwijl Ryan voor ons incheckte hebben we snel Budy, Mcol, Pepen en Andry gedag gezegd. Dit was dus echt totaal geen waardig afscheid... Tonel en Ryan hadden een fake-ticket geregeld waardoor ze met ons mee konden lopen tot aan de gate. En toen, was het grote moment daar: afscheid nemen van Tonel...

Via Jakarta zijn we naar Singapore gevlogen, waar we de nacht hebben doorgebracht. De volgende ochtend werden we al vroeg opgehaald om vervolgens door te vliegen naar Ho Chi Minh. Hier heb ik afscheid van Lily en Ilse genomen, omdat ik hier samen met een groep nederlanders nog een rondreis van het zuiden naar het noorden ga maken. Ook al zit ik nog steeds in Azie, het is wel weer even wennen hoor! Het verkeer is hier zo'n drukke chaos en hier in Ho Chi Minh valt eigenlijk niet eens zo gek veel te doen. Daar komt bij dat ik (wie had dat vier maanden geleden verwacht) Indonesie, and especially Tonel, ontzettend mis, en dus eigenlijk nog met m'n gedachten in Indonesie loop. Maar ook al moet ik hier eventjes wennen, ik verwacht dat dit ook weer een geweldige reis gaat worden...

Tot over 3 weekjes!!

  • 06 Januari 2007 - 10:54

    BartK:

    Nounou,

    Ik hoor t al, heel veel moeite gedaan voor je examens:P. Nou, t is je gegunt dat je t niet te moeilijk kreeg! Hoedan ook: Bijna weer in Nederland! Maar ga nu nog maar even lekker genieten van alles daar!

    Grz,
    BartK

  • 06 Januari 2007 - 11:04

    Maaike:

    He Bart, mn trouwe fan, haha. Bedankt voor je super snelle reactie! Maare, je moet binnenkort nog maares een kijkje nemen, want k ben nu foto's aan het plaatsen, al gaat dat weer niet heel vlotjes...
    Tot gauw!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Maaike

********************************************* Hallo allemaal!! Via deze weg probeer ik jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van mijn buitenlandavonturen... Veel liefs, Maaike *********************************************

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 73758

Voorgaande reizen:

23 Juni 2008 - 23 December 2008

Afstuderen, reizen & vrijwilligerswerk

22 Juni 2007 - 07 Augustus 2007

Asia, here I come again!

28 Augustus 2006 - 28 Januari 2007

Studie buitenland

11 Oktober 2009 - 30 November -0001

Once more... Ontwikkelingsproject opzetten

Landen bezocht: