Back in Holland :( - Reisverslag uit Grouw, Nederland van Maaike Hiemstra - WaarBenJij.nu Back in Holland :( - Reisverslag uit Grouw, Nederland van Maaike Hiemstra - WaarBenJij.nu

Back in Holland :(

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

27 Januari 2007 | Nederland, Grouw

Yeah, I am back in Holland...

Maar laat ik eerst beginnen bij waar ik gebleven was: Vietnam. Ik heb de afgelopen drie weken een geweldige tijd in Vietnam gehad, waar ik echt ontzettend veel heb gedaan en gezien: van het bijwonen van een gebedsceremonie tot het bezoeken van de Cuchi tunnels en van boottochten tot een fietstocht. Kortom echt veel te veel om op te noemen. Daarom zal ik het alleen bij de hoogtepunten laten...

Vooral de eerste dagen in Vietnam liep ik nog met mijn gedachten in Indonesie, maar hoe langer ik in Vietnam zat hoe leuker het werd. In feite was Vietnam de slagroom op de taart: het maakte mijn buitenland avontuur helemaal compleet. Met de bus zijn we van het zuiden naar het noorden gecrosst. In Can Tho hebben we in kleine bootjes the floated market bezocht. Echt ontzettend mooi! Vanuit Nha Trang heb ik in de Zuid-Chinese zee gedoken. Vervolgens nog de hele middag lekker in het zonnetje op het dek van de duikersboot liggen bakken... Heerlijk! Maar helaas was het het mooie weer daarna als sneeuw voor de zon verdwenen. Nadat we een binnenlandse vlucht tussen Hue en Hanoi hadden gemaakt werd het namelijk een stuk kouder. Vanuit Hue hebben we de nachttrein genomen naar Lao Cai, dichtbij de Chinese grens. Vanuit hier zijn we naar Sa Pa gereden, en wat was het daar verschrikkelijk koud!! Het was rond 5 graden, maar de gevoelstemperatuur lag een stuk lager. Laat dit nu net extreme weersomstandigheden geweest zijn, toen ik daar was... Ik liep echt rond met zes lagen kleren aan! Maar een ontzettend mooie wandeling in de bergen, en een bezoek aan de kleine dorpjes waar bergstammen woonden maakte alles weer goed.Ook hebben we nog in een paalwoning overnacht, echt ontzettend gezellig! And last but not least: Hanoi. Echt een geweldige stad!

Tja, en toen kwam er dan afgelopen donderdag echt een eind aan mijn grote reis. Maar natuurlijk niet voordat we woensdagavond een afscheidsdiner met de hele groep hadden gehad en 's nachts lekker in een kroegje cocktails hadden gedronken...

Donderdagochtend ben ik per taxi naar Hanoi Airport gegaan, waar het incchecken vanwege al mijn extra kilo's veel tijd (maar ook veel euro's, haha) heeft gekost. Eerst ben ik naar Singapore gevlogen. Omdat ik daar acht uren overstaptijd had, ben ik de stad nog eventjes ingegaan en heb ik lekker gewinkeld. Echt heel vreemd: ik liep op plekken waar we vijf maanden geleden ook liepen. Toen begon de reis en nu was het helaas afgelopen. Via Singapore ben ik naar Londen gevlogen. Jaja, ik heb een grote omweg gemaakt, maar dat was niet erg want nu kon ik gelijk even afkicken van al dat vliegen van de afgelopen vijf maanden.

Via Londen ben ik dan uiteindelijk gisterochtend om 9.45 uur op Schiphol gelandt...
Hier stonden m'n ouders, broertje, Tamara en Sicco in de aankomsthal met cadeaus op me te wachten. Ontzettend lief!! Eerst hebben we met z'n allen wat gedronken en daarna zijn we naar huis gereden. Op de rotonde, bij binnenkomst in my big village, hing een spandoek voor me, de buren hadden de vlag uit hangen en ook in onze tuin hing een spandoek, het huis was versierd met slingers en de taart stond in de koelkast... Zo leuk allemaal!

Het voelde heel vreemd om in mijn eigen huis te zijn: het was wel mijn huis maar zo voelde het niet. En dat terwijl 5 maandjes eigenlijk niet eens zo lang zijn... Tamara en Sicco kwamen even later ook nog en met z'n allen hebben we gegeten en elkaar bij gepraat... 'S avonds ben ik begonnen met het bekijken van de vele foto's en kreeg ik accute heimwee... Want hoewel het begin moeilijk was, heb ik de afgelopen vijf maanden echt een geweldige tijd gehad, wat ik voor geen goud had willen missen!!!

Dit was echt een ontzettend mooie ervaring waar nu helaas een eind aan gekomen is. Dat betekent dan ook dat dit my last story is. Maar... stiekum heb ik alweer een lange reis op mijn verlanglijstje staan, dus hopenlijk krijgt deze reis heel snel een vervolg en natuurlijk zal ik jullie ook dan weer via deze weg op de hoogte houden van al mijn belevenissen... Maar zover is het (helaas haha) nog niet, dus bij deze wil ik jullie allemaal eerst ontzettend bedanken voor alle berichtjes op de site, post, smsjes, telefoontjes en vele mailtjes. Echt super!! Bedankt allemaal!!

Veel liefs en dikke kus

  • 27 Januari 2007 - 17:07

    BartK:

    Welkom terug!!! K mail je later ;)!

    Hopelijk acclimatiseer je n beetje snel ;)!

    Grz,
    Bart

  • 27 Januari 2007 - 18:09

    Niels:

    He maaike weer lekker terug in het koude nog te warme Nederland ;) Je bent wel op de juiste dag thuis gekomen, kan je vanavond zo weer de kroeg in :D haha ik spreek je wel weer doeidoei x

  • 31 Januari 2007 - 12:39

    Patty:

    hee Maaike!

    welkom terug in Nederland ;)!
    ik wou je even bedanken voor al je mooie verhalen, ik heb ze steeds gelezen en vond het elke keer weer leuk om te lezen wat je allemaal beleefd hebt. je zou makkelijk schrijfster kunnen worden haha!
    ik zie je vast snel weer op school,
    groetjes,
    Patty

  • 13 Februari 2007 - 13:44

    Gerrit:

    heej maaike, ben je ook weer thuis? cker een beetje heimwee naar het oosten? naja Friesland is toch ook super?

    greetz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Grouw

Maaike

********************************************* Hallo allemaal!! Via deze weg probeer ik jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van mijn buitenlandavonturen... Veel liefs, Maaike *********************************************

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 73752

Voorgaande reizen:

23 Juni 2008 - 23 December 2008

Afstuderen, reizen & vrijwilligerswerk

22 Juni 2007 - 07 Augustus 2007

Asia, here I come again!

28 Augustus 2006 - 28 Januari 2007

Studie buitenland

11 Oktober 2009 - 30 November -0001

Once more... Ontwikkelingsproject opzetten

Landen bezocht: