Hier eindelijk een paar foto's! - Reisverslag uit Padang, Indonesië van Maaike Hiemstra - WaarBenJij.nu Hier eindelijk een paar foto's! - Reisverslag uit Padang, Indonesië van Maaike Hiemstra - WaarBenJij.nu

Hier eindelijk een paar foto's!

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

29 September 2006 | Indonesië, Padang

Ik zit nu in Pasa Baru in een internetcafe, waar ik foto's op de site kan plaatsen! Dan kunnen jullie nu eindelijk mn kamer en mooie badkamer even bewonderen... Via deze weg nog even een paar extra omschrijvingen voor wat betreft de foto's. Op een van de foto's staat de asrama van de meiden, mijn kamer is de derde van links op de bovenste verdieping. Trouwens, jullie hadden het vast nooit van mij verwacht maar ik heb hier huisdieren: tsjiktsjaks (zie foto) en mieren, heel veel mieren, zelfs in mn bed! Het roze 'schep-emmertje' (op de foto van mn 'badkamer') moet ik trouwens met water vullen om vervolgens m'n wc mee door te spoelen. Jaja, dat is wel even wat anders dan dat we in Nederland gewend zijn...

Vorige week vrijdag zijn we samen met Engla, haar moeder, oom, tante en de chauffeur naar Solok geweest. Hier hebben we familie van haar bezocht. Afgelopen zondag is de ramadhan begonnen en daaraan voorafgaand bezoekt iedereen namelijk zijn familie. Echt zo lief dat ze ons vroeg om mee te gaan. Wij zouden zoiets namelijk een prive-aangelegenheid vinden: ooms, tantes, opas en omas bezoeken maar ook naar graven van overleden familieleden en met z'n allen naar de moskee. Deze dag hebben we genoten van de gastvrijheid van Engla's familie en vooral ook van het mooie uitzicht over de rijstvelden en theeplantages.

Voor wat betreft de Ramadhan: wij eten en drinken wel gewoon overdag hoor! Maar... wel stiekum. Al begrijpt iedereen hier wel dat wij uit een andere cultuur komen en niet vasten, het is nogal respectloos om gewoon zichtbaar te eten en te drinken. Dus op school aangekomen, drinken we eerst even ergens achter in een hoekje een half flesje water leeg, haha. De cafetaria's op school zijn dicht, dus ik heb vanaf deze week ook elke dag standaard een pakje crackers of koekjes bij me. Gelukkig gaat het cafetje op de campus, waar we 's avonds altijd eten na zonsondergang wel gewoon open.

Zaterdag zijn we met Adelyn, Ache, Ika, Afis & friends; met z'n twaalfen naar Bukittinggi gegaan. Onderweg hebben we heerlijk gegeten bij een restaurantje. Dit was nu echt zoals iedereen mij in Nederland al vertelde: de tafel kwam helemaal vol te staan met allerlei gerechtjes, en je betaalt alleen wat je gegeten hebt (wat overblijft krijgt de ander weer op z'n bord, maar dat is hier overal heel gebruikelijk...) 's middags kwamen we aan in Bukittinggi waar we naar de markt en de dierentuin zijn geweest. Daarna hebben we onder het genot van een heerlijk gebakken broodje chocolade, wat we bij een kraampje op straat hadden gekocht, nog lekker op het plein gezeten waar de 'Big Ben' staat.

Afgelopen zondag zijn we in de asrama gebleven en hebben we maar eens heel fanatiek huiswerk gemaakt. Jaja, ook al is school een makkie dr moeten toch ook opdrachten inelkaar geflansd worden. Ja, t is echt inelkaar flanzen, want de opdrachten slaan eigenlijk totaal nergens op. Eergisteren hebben we trouwens een presentatie gegeven. Nou dat is echt leuk hier, vooral de vragenronde... In Nederland zijn er eigenlijk nooit vragen, maar hier schijnt de vragenronde het belangrijkste onderdeel van de hele presentatie te zijn. We gaven een presentatie van ongeveer 20 minuten en hebben daarna nog een uur lang (!) vragen moeten beantwoorden. Naja vragen, onze klasgenoten vertellen een heel verhaal, waar ze dan niet 1 maar een stuk of 3 super simpele vragen in verwerken...

Ik leef hier trouwens ook in een heel ander ritme dan thuis. Het is voor mij bijvoorbeeld al heel gewoon geworden om geheel vrijwillig om 6.30 op te staan. daar zou k thuis echt niet aan moeten denken! Want op enkele meiden na, zijn de meiden hier eigenlijk (t klinkt stom k weet het) net kinderen. Ze rennen, vliegen en schreeuwen de hele dag, echt om gek van te worden. Rond een uur of negen 's avonds zijn ze rustig maar vanaf 4.00 uur in de morgen begint het gekrijs al (ja echt!). En dan heb ik nog niet eens verteld over de gemeenschappelijke televisie die vanaf dezelfde tijd al op de hoogste volumestand aan staat. Nou goed, als je dan 's nachts al een paar uren wakker hebt gelgen door het lawaai, wil je echt wel 's ochtends vroeg je bed uit komen...

voor wat betreft het weer, Bart, ik denk dat als ik ongeveer eind januari op Schiphol aankom, ik net zo wit ben als jullie... Want ook als is het hier elke dag heerlijk weer (iets wat ik echt zal missen als ik terug ben in ons koude kikkerlandje), de zon schijnt niet zo vaak. Volgens mij ben ik helaas dan ook echt nog helemaal niet bruin geworden.

Ik had vanochtend les, maar kreeg een smsje van de leraar dat de les niet doorging. Dus ik ben vanochtend samen met Engla met de bus (zie laatste foto: uurtje geleden gemaakt in de ungkot)naar padang-City geweest omdat ik daar even wat moest regelen bij het reisbureau voor onze citytrip naar Jakarta in oktober. Naast Jakarta hebben we ook nog Bandung en Yokyakarta (allebei Java) op de planning staan. Verder zou ik nog heel graag naar Noord-Sumatra willen gaan. Maar ik moet nog even kijken wanneer, want we komen hier echt tijd te kort! Ja echt waar! Er zijn namelijk een aantal weken dat we hier zowieso moeten blijven in verband met tentamens en het verlengen van de visa. Daarnaast heeft de Universitas Andalas aan ons doorgegeven dat het semester op 29 december eindigt. We vertrekken hier dan op 3 januari om via Singapore door te vliegen naar Vietnam en daar nog een paar weekjes vakantie te vieren. Maar nu we hier zijn, blijkt dat het semester pas eind januari afgelopen is. Dus nu gaan wij onze final-exams al eerder maken, maar ook moeten we alle opdrachten eind december dan al inleveren. December wordt dus nog een maandje hard werken. Dit alles betekent dat het echt zoeken wordt naar tijd om naar Noord-Sumatra te gaan...

Trouwens, afgelopen drie weken kwam de leraar voor managerial economics niet opdagen. Nu moeten we deze gemiste lessen de komende 3 zaterdagen (!) inhalen. Dus ik zit morgenochtend, zaterdag, vroeg al op school...

Mochten jullie mij trouwens heel erg missen dan kunnen jullie me ook sms-en of bellen(al is dat allebei wel duur, dus mailen mag ook wel gewoon hoor!!)Mijn telefoonnummer hier is: 0062 (0)81 374 909 122.

Over mailen gesproken: ik had nooit verwacht dat ik elke keer weer zo blij zou zijn als ik achter het internet zit en al jullie lieve mailtjes lees. Echt zo ontzettend leuk! Het is dan ook altijd weer een grote teleurstelling wanneer ik bij het internetcafe kom en deze dicht is. Het internet op de University wordt door studenten gerunt, dus is alleen open wanneer ze zin hebben. Verder ligt de stroom er hier ook regelmatig af, dus dan gaat internetten ook niet... Dus vooral mailtjes blijven sturen he?!

Nou geniet van mn foto's haha!

Sampai jumpa!!

  • 28 September 2006 - 20:23

    Peter V:

    Pffff, dat noem je niet zo bruin :P????

    Nouja.. Gelukkig gaat het goed daar! Doeidoei

  • 29 September 2006 - 08:35

    Sylvia:

    Hey Maaike,
    Wat een prachtig landschap. Mooie foto's. Leuk om te zien hoe het er daar uit ziet. Veel succes daar!! Groetjes Sylvia

  • 29 September 2006 - 10:26

    BartK:

    Maaike,

    Wat een vreselijk mooi gebied zeg!!! En dan kom je nog aan studeren toe :|?!

    In ieder geval ziet je kamer en (op de foto) netjes uit. En inderdaad erg schattige huisdieren ;).

    Fijne tijden verder!

    Grz,
    BartK

  • 29 September 2006 - 12:59

    Nel:

    Hey Maaike! wow, wat is t daar mooi!!k vertrek ook bijna naar Zwitserland! (eindelijk) Groetjes aan Lily en Ilse! X Nel

  • 29 September 2006 - 15:02

    Jantien:

    Hee maaike
    Echt supergaaf man daar bij jullie... Lijkt me echt een heel mooi land en een grote culture shock (om maar even verder te gaan waar Gaikhorst gebleven was).. En troost je bij ons is de school ook een btje een drama... Leraren komen te laat of niet, lessen verschuiven zonder dit op tijd mee te delen..Maar het maakt de ervaring er zeker niet minder op...
    Nou groetjes aan Lily en Ilse en veel plezier nog..
    Groetjes Jantien

  • 04 Oktober 2006 - 13:01

    Sabah:

    Hey, maaike
    echt een super mooie omgeving is dat. Zo te lezen heb je het erg naar je zin. en je heb huisdieren, wie had dat gedacht hetzij 'ongewenste'huisdieren, maar toch. nog heel veel plezier groetjes sabah

  • 05 Oktober 2006 - 06:50

    Tam:

    Hey Maaike, wat een super foto's . Je krijgt snel een mailtje van me en dan kletsen we weer even bij. We kijken hier echt uit naar je terugkomst.

    xxx Tam

  • 05 Oktober 2006 - 09:10

    Eca:

    Hi Maaike..
    your website is so nice..
    huuu..
    tomorrow you will go to Medan,,be careful..
    owya,,make a wish that u wont find "a line" there,,hehe..it is Ilse case..hmm..
    ok,,next time maybe i will continue it..
    bye..

  • 10 Oktober 2006 - 08:59

    Gerben Dijkstra:

    Prachtige foto's en was dat de klokkentoren in Bukitingi?

  • 27 November 2006 - 20:46

    Lammie:

    Hoi Maaike ik hoorde van je moeder dat je in indonesie zit.ik heb je foto's even bekeken harstikke leuk. alleen dat vieze beest en al die mieren lijken me niet erg lekker, maar ja alles went of niet soms.ik hoop dat je het daar naar je zin hebt en wij houden je site in de gaten. het gaat je goed. groeten sij lammie leon en lois.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Padang

Maaike

********************************************* Hallo allemaal!! Via deze weg probeer ik jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van mijn buitenlandavonturen... Veel liefs, Maaike *********************************************

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 73759

Voorgaande reizen:

23 Juni 2008 - 23 December 2008

Afstuderen, reizen & vrijwilligerswerk

22 Juni 2007 - 07 Augustus 2007

Asia, here I come again!

28 Augustus 2006 - 28 Januari 2007

Studie buitenland

11 Oktober 2009 - 30 November -0001

Once more... Ontwikkelingsproject opzetten

Landen bezocht: